Zita home | spelletjes | tv-gids | filmpjes | nieuws | weerbericht

Ga Terug   Zita Forums > Actua > Actua

Huisvrouw combineert 23 jobs
Caravan 'Pico' moet weg in Neerlinter
Meest gelezen op zita.be

Antwoord

LinkBack Onderwerpopties
Oud 22.11.2008, 13:18   #1 (permalink)
Breedband Surfer

thornberrys's Avatar

P.De Crem in New York !!

Citaat:
Belgische defensie in New York City

Zelfs tot in NYC kan de Belgische politiek nog verbazen…

Gisteren , op een normale rustige maandagavond sta ik dus achter de bar te werken. Plots horen we buiten een hels kabaal komt daar iemand keihard van de trappen gevallen binnegestrompeld, gevolgd door een hele delegatie. Ik geloofde mijn ogen niet maar eerste minister van Defensie, P.De Crem komt daar echt s t i e p e l z a t binnen gestrompeld.

Nu weten we allemaal dat de Belgische trots niet bij mijnheer De Crem moeten leggen maar wat ik gisteren heb gezien heeft mij diep diep diep beschaamd gemaakt om mijzelf residente van Belgie te noemen. Blakend over Adamo, De Strangers en andere Vlaamse folklore liep hij te lallen tegen zijn Amerikaanse delegatie dat dit hetgene was waar Belgie al about was, Vlaamse folklore en bier… door het restaurant liep hij te lallen over de lichtjes van de Schelde ( maar dan zond hij de lichtjes van defensie…)Ook andere Vlaamse folkores werden getransformeerd door de minister himself in behoorlijk vulgaire liedjes waar hijzelf het hardste om liep te lachen.

Het ergste moest eigenlijk nog komen… Tijdens een gesprekje met zijn raadgever vroeg ik wat ze precies hebben gedaan in NY… wel zei die we hadden wat vergaderingen…Ik vroeg waar gingen die dan over…hij zei tja eigenlijk zijn deze geannuleerd want de rest van de UN zat in Geneve ( allee goe de Belgische minister met delegatie zit hier maar hun afspraken in Geneve…)dus vroeg ik weer ‘wisten jullie dat dan niet op voorhand… zegt hij ‘ jawel hoor maar weet je het is momenteel zo stil in Brussel, niks gebeurd er, dus konden we evengoed naar NY gaan, weet je ik was hier nog nooit geweest ????!!…

tja daar wordt je toch echt even stil van…Goed in ieder geval om te weten dat de financiele crisis tot bij de top van onze politiek doorsijpelt.

Op een bepaald ogenblik wilde Minister Van Defensie graag mijn taak achter de bar overnemen…Hij blaakte daarbij ‘maak je geen zorgen we betalen alles…’ Ik zei dat dat goed was maar dat of dat ik dan ook even zijn taak mocht overnemen. Samen werkt, I guess…
bron http://www.nathalielubbebakker.com/

Soms kan ik best wel eens aardig zijn, maar dit is eerder een uitzondering dan regel.
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.11.2008, 13:27   #2 (permalink)
Breedband Surfer

San Miguel's Avatar

Tja, dat krijg je als je iemand die in de lokale Vlaamschen duivenvereniging hoort tot minister van defensie bombardeert (inside joke, flauw, maar toch...) zonder dat ie enige politieke verantwoordelijkheid hoeft af te leggen. Trouwens, met onze huidige politieke generatie draait inderdaad alles rond folklore in dit land, dus zo ver zit Crembo er niet langs.

Nothing wrong with a work of fiction, but just like the bible, it all goes wrong when people start taking it seriously.
San Miguel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.11.2008, 19:40   #3 (permalink)
Breedband Surfer

yumyum's Avatar

wie zonder zonde is werpe de eerste steen .
yumyum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.11.2008, 19:53   #4 (permalink)
Breedband Surfer

Eddy Wallie's Avatar

Daar gaan dus mijn belastingscentjes naar toe,en ik mij maar krom werken
Eddy Wallie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.11.2008, 20:24   #5 (permalink)
Breedband Surfer

horsewhisperer's Avatar

Is wel erg,dat een minister zich zo laat gaan, het zegt wel veel over de heersende mentaliteit. Had nochtans geen slechte indruk van De Crem.
Wij hebben ooit ook wel eens met beschaamde kaken gestaan, toen wij ons (ergens in Europa) in hetzelfde hotel bevonden als leden van de Bestendige Deputatie. Al wat ze niet opkregen aan het ontbijt (en dat was behoorlijk uitgebreid !) werd meegesmokkeld naar de kamers, daarbovenop kwam nog ander allesbehalve voornaam gedrag.
De baas van het hotel deed daarover bij ons zijn beklag, want hij wist natuurlijk dat wij ook Belgen waren. Prettig was dat niet. De man, die in zijn vrije uren aan diepzeeduiken deed (gezonken schepen lokaliseren) nodigde 's avonds sommige gasten uit om wat van zijn films te komen bekijken. De Bestendige Deputatie was daar niet bij, tot verontwaardiging van sommigen dan ook nog.
horsewhisperer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.11.2008, 23:46   #6 (permalink)
Breedband Surfer

yumyum's Avatar

I wanna wake up in an city that doesn't sleep New york New york ....
yumyum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25.11.2008, 13:30   #7 (permalink)
Fik
Breedband Surfer

Fik's Avatar

En ondertussen is de blogger ontslagen... Benieuwd of en hoe daar in het parlement wordt op gereageerd.
Wetend dat Leterme en De Crem politieke rivalen waren en dat De Crem op een zijspoor moest worden geplaatst, lijkt het mij niet ongepast indien Leterme doet wat in Groot-Brittannië om de zoveel tijd gebeurt: a cabinet reshuffle.

Use every man after his desert, and who should scape whipping? Use them after your own honour and dignity.
Fik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26.11.2008, 07:33   #8 (permalink)
Breedband Surfer

De Crem

Some things never change,de Crem,minister van defensie,burgemeester van Aalter,drinkt zich ladderzat in de 'Big Apple',en dan laat hij nog een Belgische ontslaan omdat ze over zijn escapades schrijft in haar blog,dat ze zich beschaamd voelt als ambassadrice van België wanneer een 'mINISTER VAN DEFENSIE' in dronken toestand zijn cinema verkoopt t.o. zijn Amerikaanse delegatie,is maar normaal,en dat hebben ze niet in dank afgenomen,ik vraag me af wie die lul is die naar haar baas gebeld heeft,waarschijnlijk één of ander cabinets-chefje die die zichzelf nog moet bewijzen en die ook een politiek carriëre beoogd,een mens kan niet meer dan hopen dan dat hij zichzelf ook eens tegenkomt,vroeg of laat,zal dan ook eens bellen.Bedankt België dat jullie mijn vertrouwen niet beschamen, dat we een integere politieke structuur hebben en dat mijn zuurverdiend belastingsgeld nuttig wordt gebruikt.
gamertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26.11.2008, 13:35   #9 (permalink)
Breedband Surfer

San Miguel's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gamertje Bekijk Bericht
Some things never change,de Crem,minister van defensie,burgemeester van Aalter,drinkt zich ladderzat in de 'Big Apple',en dan laat hij nog een Belgische ontslaan omdat ze over zijn escapades schrijft in haar blog,dat ze zich beschaamd voelt als ambassadrice van België wanneer een 'mINISTER VAN DEFENSIE' in dronken toestand zijn cinema verkoopt t.o. zijn Amerikaanse delegatie,is maar normaal,en dat hebben ze niet in dank afgenomen,ik vraag me af wie die lul is die naar haar baas gebeld heeft,waarschijnlijk één of ander cabinets-chefje die die zichzelf nog moet bewijzen en die ook een politiek carriëre beoogd,een mens kan niet meer dan hopen dan dat hij zichzelf ook eens tegenkomt,vroeg of laat,zal dan ook eens bellen.Bedankt België dat jullie mijn vertrouwen niet beschamen, dat we een integere politieke structuur hebben en dat mijn zuurverdiend belastingsgeld nuttig wordt gebruikt.
Bedank liever Leterme en zijn regering die potdoof blijft voor terechte kritiek. Uilen als De Crem kunnen vliegen omdat Leterme daarvoor de kooi heeft opengedaan. En België? Je zou kunnen zeggen dat dit land de regering heeft dat het verdient. Als corrupt en bekrompen gedrag in de regering voorkomt, is dat omdat er veel corrupte en bekrompen mensen in dit land rondlopen. Weet je wat er gaat gebeuren bij de volgende verkiezingen? Zij die het vertrouwen hebben beschaamd, zullen in de stemhokjes daarvoor worden beloond.

Nothing wrong with a work of fiction, but just like the bible, it all goes wrong when people start taking it seriously.
Oud 27.11.2008, 18:50   #10 (permalink)
Moderator

El Piett's Avatar

Tijdens de live-uitzending van het vragenuurtje in de Kamer deze namiddag werd Crembo op de rooster gelegd door o.a. zijn voorganger.

De sterke man uit Aalter verdedigde zich door voornamelijk naast de kwestie te antwoorden. Eerst gaf hij een lange opsomming van wie hij zo allemaal gezien heeft in de VS, daarna begon hij over het belang van intercontinentale relaties. Uiteindelijk moest kamervoorzitter Van Rompuy hem vragen om to the point te komen. Wat hij maar met tegenzin deed. Over zijn toestand tijdens het cafébezoek bleef hij vrolijk zwijgen, bovendien gaf hij toe dat iemand van zijn entourage met de eigenaar van de bar gepraat heeft... Wat er precies gezegd werd kwamen we niet te weten.

Decrem eindigde zijn tussenkomst met op te merken dat bloggers een gevaarlijke evolutie zijn.

Tja... gevaarlijk? Het is maar hoe je het bekijkt. Als een kabinetsmedewerker zo lomp is te zeggen dat je niets te doen hebt, terwijl je zelf ladderzat rondzwalpt in een bar, kan een blogger die zoiets opvangt inderdaad een gevaar zijn voor jouw reputatie...

In ieder geval, ik heb geen echte ontkenning gehoord op de vraag of De Crem aangedrongen heeft op het ontslag van die barmeid. Wat me dus het ergste doet vermoeden. Onaanvaardbaar.

Verder ben ik van mening dat we ons van alle religies moeten ontdoen.
-vrij naar Cato
El Piett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27.11.2008, 20:41   #11 (permalink)
Breedband Surfer

zurfen's Avatar

Mooie stad New York

zurfen.be
zurfen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27.11.2008, 20:49   #12 (permalink)
Breedband Surfer

madmir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door zurfen Bekijk Bericht
Mooie stad New York
Zal wel, in ieder geval iets kosmopolitischer dan Aalter city.
Wat mij treft in dit hele gedoe, is dat hij precies hetzelfde doet als de verguisde Flahaut.
Zelfde zieligaard, andere partij en dan is het ok.

The only thing worse than being talked about is not being talked about (Oscar Wilde)
madmir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27.11.2008, 22:23   #13 (permalink)
Super Moderator

slimmy's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door El Piett Bekijk Bericht

In ieder geval, ik heb geen echte ontkenning gehoord op de vraag of De Crem aangedrongen heeft op het ontslag van die barmeid. Wat me dus het ergste doet vermoeden. Onaanvaardbaar.
Hoorde daarstraks een intervieuw met P. De Crem waarin hij ten stelligste ontkende dat hij of iemand van zijn delegatie maar iets in die richting zou gezegd/gesuggereerd hebben. 'Dit is iets tussen baas en werknemer' verduidelijkte hij tijdens de nieuwsuitzending op de radio.

Maar is het wel effectief zo? Toch straf dat de dame in kwestie plots ontslagen is?

I shall not seek until I have found what i am seeking for... *mumble*
slimmy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27.11.2008, 23:28   #14 (permalink)
Breedband Surfer

San Miguel's Avatar

Citaat:
Decrem eindigde zijn tussenkomst met op te merken dat bloggers een gevaarlijke evolutie zijn.
Tja, dat heb je met oerconservatieve katholieke kneuterboeren die een ministerpost krijgen. Terwijl blogs en internetmemes al járen de normaalste zaak van de wereld zijn geworden, spreekt deze man over een gevaarlijke evolutie. Doet me een beetje denken aan de katholieke kerk dat de uitvinding van de boekdrukkunst verfoeide: informatie en meningen konden opeens goedkoop en snel worden verdeeld onder de bevolking en een groeiende mogelijkheid tot kritisch denken, zinde de pastoors niet; net zoals De Crem dat niet zint. Blogs kan je zien als een soort evolutie van dát concept.

Ik zie niet in wat er "gevaarlijk" is aan iemand die schrijft wat ze meemaakt? Als ze een boek had geschreven of een interview gegeven, zou De Crem dan hebben gezegd dat boeken en tijdschriften gevaarlijk waren?

Ja, dankzij de oneindige mogelijkheden van het internet raken berichten razendsnel eender waar ter wereld: best wel vervelend, vooral als de je ene keer de brave, hypocriete en biddende huisvader wilt spelen en de andere keer het varken uithangt op duizenden kilometers hiervandaan terwijl je dacht dat ongestraft te doen op kosten van de overheid.

Met alle respect, maar met wat voor een klóteregering (excusez le mot, mods) hebben we vandaag toch te maken? Geen wonder dat Leterme en co De Crem ongemoeid laten: CD&V heeft als huisideoloog Wouter Beke, een ventje dat een boek heeft geschreven over hoe het beter is om de bevolking achterlijk en aan de leiband te houden: de uitspraak van De Crem past inderdaad in die kraam.

Kotsbeu, ben ik die mensen, echt kotsbeu.

Oud 27.11.2008, 23:35   #15 (permalink)
Breedband Surfer

dementius's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door slimmy Bekijk Bericht
Hoorde daarstraks een intervieuw met P. De Crem waarin hij ten stelligste ontkende dat hij of iemand van zijn delegatie maar iets in die richting zou gezegd/gesuggereerd hebben. 'Dit is iets tussen baas en werknemer' verduidelijkte hij tijdens de nieuwsuitzending op de radio.

Maar is het wel effectief zo? Toch straf dat de dame in kwestie plots ontslagen is?
Bah neen. Dat mens heeft naar verluidt contact gezocht met een Islamitische groep, en daaropvolgend een koordje gespannen waarover onze geliefde minister gestruikeld is.
Van een snood complot gesproken!
En dan maar zagen over het feit dat ze ontslagen is! Ge zoudt voor minder de zak krijgen.
En wat betreft dronkenschap op het werk: dat is inderdaad iets tussen Leterme en De Crem.

...en binst da 's Hem een totte gaf,
schuddege ze mee heur gat!
dementius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27.11.2008, 23:36   #16 (permalink)
Breedband Surfer

worrydoll's Avatar

Toch mooi dat uitgerekend Flahaut vragen over "De Crem in New York" stelde... De aangewezen persoon, wànt tevoren altijd door De Crem aangevallen...

Moeten we hier denken : "luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden ?"

"We know what happens to people who stay in the middle of the road. They get run over" - Aneurin Bevan (1897)
worrydoll is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.11.2008, 00:07   #17 (permalink)
Breedband Surfer

dementius's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door worrydoll Bekijk Bericht
Moeten we hier denken : "luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden ?"
Neen, 'Aanhoort het gestommel op de trap! Wie valt daar op zijn sodemieter? 't Is voorwaar De Crem, Pieter!'

...en binst da 's Hem een totte gaf,
schuddege ze mee heur gat!
dementius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.11.2008, 09:06   #18 (permalink)
Breedband Surfer

mendokusei's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door slimmy Bekijk Bericht

Wel, als een minister in jouw bar komt, en die heeft een hele entourage bij, dan verdien je goed, als het hem bevalt komt hij misschien wel vaker met andere delegaties etc..., als 1 van jouw personeelsleden dat verpest door te rapporteren op haar blog wat de minister heeft gedaan, dan heeft ze jouw een klant gekost, en niet zomaar 1, dus ergens lijkt het me logisch dat ze ontslagen is, ze heeft de baas geld gekost en dat hoort een werknemer nooit te doen.

Schepper van mensen sinds 21/08/2009
mendokusei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.11.2008, 10:17   #19 (permalink)
Breedband Surfer

postbus24's Avatar

Citaat:
....
Ik ben vrij zeker dat men niet uitdrukkelijk om het ontslag heeft gevraagd. Wat me realistischer lijkt is dat men gewoon verteld heeft aan 'den baas' wat zijn medewerkers in hun vrije tijd uitspoken.
Als ik dan advocaat van de duivel speel, zou ik er als 'den baas' ook niet mee opgezet zijn wanneer men personeel bijt in de hand die hun eten geeft.

Los daarvan hoop ik dat deze blog de aandacht krijgt die ze verdiend (for the record: 'veel aandacht' ) want ik ben bang dat dit event slechts een topje van de ijsberg is.

Nathalie, ik hoop dat je snel een nieuwe en goede job vind, sterkte en bedankt nog
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.11.2008, 11:01   #20 (permalink)
Breedband Surfer

is dat erg als een minister een stuk in z'n kloten drinkt? Michel Daerden is vaak ladderzat maar die meneer heeft geen gebrekkige dossierkennis hij kent z'n dossiers door en door. die vrouw moet zwijgen en drank schenken en erna niet natrappen. man man man in welke hypocriete maatschappij zijn we toch terechtgekomen.

Stop racism! Fuck extreem-rechts!
Endzeit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
grappig, politiek

Onderwerpopties

Berichting Regels