Zita home | spelletjes | tv-gids | filmpjes | nieuws | weerbericht

Ga Terug   Zita Forums > Samenleving > Mobiliteit

Nog snel een citytrip boeken?
Kevin Borlée behaalt historisch goud in Barcelona
Meest gelezen op zita.be

Antwoord

LinkBack Onderwerpopties
Oud 28.05.2009, 22:18   #1 (permalink)
Breedband Surfer

Oneerlijke garagisten

Ik ben enkele weken geleden geschrokken, dat er anno 2009 nog oneerlijke garagisten bestaan in het autowereldje.

Ik rij met een alfa 145 Quadrifoglio ( Italiaanse GTI ) en mijn voorste remschijven zijn aan vervanging toe.
Dus ik een beetje surfen op het net.

Ik vind bij Quadrifoglio te boechout een niet erkende Alfa Romeo herstellingsgarage.
Jaja een zaak genoemd naar mijn alfaatje, nieuwe voorste remschijven van het merk OMP voor maar 150 euro.
Na een telefoontje kan ik ze gaan afhalen voor maar 120 euro, ik dus een gelukkig mens.
Daar gearriveerd bij Quadrifoglio, zag ik dat ze niet echt op een professionele manier werkten(geen CO meters en high tech apparatuur) en dat de werkplaats maar een rommeltje was, de zoon was aanwezig na een kennismakingsgesprek, heb ik meerdere malen gevraagd dat deze remschijven toch zeker op mijn Quadrifoglio passen. En de zoon drukte mij op het hart dat deze remschijven ZEKER gingen passen.

Thuis aangekomen en enkele dagen later wil ik deze remschijven monteren en haal mijn voorste velgen eraf en wat zie ik , dat mijn originele remschijven circa 5cm in diameter groter zijn.
De schijven die ik aangekocht had en ZEKER gingen passen zijn dus waarschijnlijk WEL van een 1.4/1.6/1.8 TS en van een dieseltje maar NIET van een 2.0 TS Quadrifoglio.
Ik nog altijd niet wetend dat ik te doen had met oneerlijke zakenmensen.
Ik neem onmiddellijk telefonisch contact op met Quadrifoglio te Boechout en kreeg de vader aan de lijn en die kwam uit de lucht gevallen “schijven, welke schijven, tja zegt hij dat moet je maar met mijn zoon regelen, bel later nog maar eens terug” .

Toen kreeg ik voor het eerst een flauw vermoeden dat ik opgelicht was.

Enkele dagen later nam ik persoonlijk contact op.
Daar aangekomen, vroeg ik om de remschijven terug te nemen zodat ik mijn eurootjes terug had, het ging tenslotte maar om 120 euro en dacht dat ze daar niet moeilijk om zouden doen.
Toen kreeg ik van de zoon te horen op een agressieve manier “gekocht is gekocht en je hebt pech gehad dat de remschijven niet passen.” ik stond aan de grond genageld en dacht dat garagisten dit in deze tijd niet meer konden/durfden doen. Na lang aandringen zouden ze de remschijven terug nemen als ik bij hen andere nieuwe duurdere remschijven (de aangekochte schijven zijn ook nieuw ) aankocht.
Ik vond dit een goed idee maar was wel teleurgesteld. Enkele gegevens achtergelaten gingen ze terug contact met mij opnemen.

Een tweetal weken later heb ik zelf terug contact moeten opnemen met Quadrifoglio Boechout, toen vertelde ze me dat ze me vergeten waren en dat er geen after-market remschijven te verkrijgen zijn voor men Quadrifoglio en ze enkel de originele Alfa Romeo remschijven gingen bestellen en als deze binnen waren gingen ze terug contact met mij opnemen.
Nogmaals een tweetal weken later had ik nog steeds niets gehoord. Na enkele malen telefonisch contact te hebben gehad wisten ze te zeggen dat ze geen zaken meer met mij wilde doen .
Ik zit hier dus nog steeds me mijn verkeerde remschijven en heb dus ook nog steeds mijn geld niet terug!

Bij deze raad ik iedereen af om bij deze oneerlijke garagisten langs te gaan met zijn Italiaanse wagen.

Laatst aangepast door Doc*181 : 28.05.2009 om 22:33. Reden: namen vanwege privacy verwijderd.

cranini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.05.2009, 22:42   #2 (permalink)
Breedband Surfer

Deus Ex Machina's Avatar

Rechtsbijstand al gecontacteerd?

Waarom mogen leerkrachten nooit achter een zwangere koe gaan staan?
Anders denkt de koe dat het kalf al is geboren.
Deus Ex Machina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.05.2009, 22:54   #3 (permalink)
Breedband Surfer

Remschijven zijn aangekocht zonder faktuur. dus geen rechtsbijstand.
Oud 28.05.2009, 22:59   #4 (permalink)
Breedband Surfer

Doc*181's Avatar

De verkeerd aangekochte remschijven trachten door te verkopen. De kans is groot dat je er wat verlies op maakt maar alles beter dan niets.
Doc*181 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.05.2009, 22:59   #5 (permalink)
Breedband Surfer

worrydoll's Avatar

Ik snap om te beginnen al niet waarom je niet bij een dealer-garage gaat. En als ik je post goed gelezen heb, dan zag je toch dat het er niet koosjer uitzag ? Waarom dan toch zaken willen doen ?

<zucht>

"We know what happens to people who stay in the middle of the road. They get run over" - Aneurin Bevan (1897)
worrydoll is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.05.2009, 23:08   #6 (permalink)
Breedband Surfer

originele remschijven kosten circa 330 euro en deze had ik voor 120 euro en hij verzekerde me dat de schijven zeker gingen passen
Oud 28.05.2009, 23:21   #7 (permalink)
Breedband Surfer

worrydoll's Avatar

't Zal wel aan mij liggen, maar ik denk dat je hier met open ogen bent ingetuind, in de hoop een "zaakje" te kunnen doen.
Ik snap natuurlijk wel dat er een groot verschil is tussen 330 € en 120 €, maar in dit geval zou ik toch liever dat grotere bedrag hebben uitgegeven.

Maar nogmaals, dat zal wel aan mij liggen.

"We know what happens to people who stay in the middle of the road. They get run over" - Aneurin Bevan (1897)
Oud 28.05.2009, 23:26   #8 (permalink)
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door worrydoll Bekijk Bericht
't Zal wel aan mij liggen, maar ik denk dat je hier met open ogen bent ingetuind, in de hoop een "zaakje" te kunnen doen.
Ik snap natuurlijk wel dat er een groot verschil is tussen 330 € en 120 €, maar in dit geval zou ik toch liever dat grotere bedrag hebben uitgegeven.

Yep groot gelijk heb je
Oud 28.05.2009, 23:27   #9 (permalink)
Breedband Surfer

JeeBee's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door cranini Bekijk Bericht
Remschijven zijn aangekocht zonder faktuur.
Zonder BTW bedoel je?

Niet alleen garagisten kunnen oneerlijk zijn. Klanten ook.

Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28.05.2009, 23:37   #10 (permalink)
Breedband Surfer

Citaat:

Ja en nu moet ik nogmaals het grote bedrag(330euro) uitgeven want m'n schijven zijn versleten.
Oud 29.05.2009, 00:04   #11 (permalink)
Breedband Surfer

worrydoll's Avatar

Sorry dan, maar daar kan ik geen begrip voor hebben.
Had vanaf de eerste keer het goede gedaan, cranini, dan zat je nu niet met de gebakken peren... (oftewel : versleten remschijven + een stel nieuwe die niet passen... Mag ik even lachen ? )

Een lesje voor de volgende keer hè... Onthouden !

Oud 29.05.2009, 16:23   #12 (permalink)
Breedband Surfer

Citaat:
Sorry dan, maar daar kan ik geen begrip voor hebben.
Had vanaf de eerste keer het goede gedaan, cranini, dan zat je nu niet met de gebakken peren... (oftewel : versleten remschijven + een stel nieuwe die niet passen... Mag ik even lachen ? )

Een lesje voor de volgende keer hè... Onthouden !
Nou, als jij om zulke dingen moet lachen Hopelijk kunnen wij dan binnenkort ook eens met jou lachen. Ik kan best begrijpen dat iemand zoiets bij een niet-officiële garage gaat zoeken want bij de officiële zijn onderdelen vaak veel duurder, terwijl de 'imitatiestukken' even goed zijn. Voor mijn motor doe ik bv. het onderhoud zelf en ipv bij de officiële dealer te gaan ga ik altijd mijn onderdelen halen bij Hein Gericke. Vaak kost dat nog niet de helft en zijn die onderdelen quasi hetzelfde.
Dit is hier inderdaad oplichterij waar niet veel tegen te beginnen valt.
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29.05.2009, 16:36   #13 (permalink)
Breedband Surfer

Nevermore's Avatar

Voor €500 wil ik gerust 4000 baksteentjes leveren hoor.

Tja, een oneerlijke garagist. Zo lopen er wel meer rond.
Zorg dan dat je zelf exact weet wat je nodig hebt. Diameter en dikte remschijf kan je makkelijk zelf controleren of opzoeken he.

En moet ik ook komen zagen dat jij onrechtstreeks geld steelt van mij door in't zwart te kopen?
Een handelaar is niet verplicht verkochte goederen terug te nemen.

Een les van €120.
Er zijn er duurdere...

Hoe groter het genie, hoe meer het besef van de beperkte kennis.

Geen info krijgen is erg, geloven dat je info krijgt is erger.
Nevermore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29.05.2009, 18:00   #14 (permalink)
Breedband Surfer

Hungry®'s Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Hungry®
de schijven van mijn ZX9R kosten nieuw en origineel 320 Euro het stuk.
Ik heb ze kunnen krijgen voor een fractie van de prijs. Nog een befaamd merk ook wat betreft niet-originele vervangingsschijven.

Ik heb wel de voorzorg genomen van de afmetingen op voorhand te nemen. Ik ging ze zelf monteren.

Misschien zou je dat in de toekomst ook best doen uit veiligheid. Neemt niet weg dat het een malefide manier van handelen is vanwege die garage, een gebrek aan vertrouwen. Dat je geen factuur hebt is eigenlijk een zware vergissing van jou. Je hebt geen poot om op te staan.

En wat die bakstenen betreft.....tja...geen commentaar natuurlijk.

-Dual Xeon 3.6GHZ-2mb cache Irwindales op NCCH-DL Watercooled-2*512 MB Old Mushkins PC3500 met raptor 36 gieg
Hungry® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30.05.2009, 11:16   #15 (permalink)
Breedband Surfer

Jos P's Avatar

Oneerlijke garagisten?

Citaat:
Origineel gepost door cranini Bekijk Bericht
Ik ben enkele weken geleden geschrokken, dat er anno 2009 nog oneerlijke garagisten bestaan in het autowereldje.
Wat zijn oneerlijke garagisten?
Ik reed aan aantal jaren geleden met een Audi A6 en ergerde me er aan dat de onderhoudsbeurten (zelfs bij een eerlijke garagist!) onredelijk duur waren.
In het onderhoudsboekje kon je zien welke onderdelen er bij elke onderhoudsbeurt vervangen zouden worden, versleten of niet!
Toen ik zag dat mijn remschijven gingen vervangen worden zag ik de bui al hangen! Slim als ik toen nog was, liet ik, één week voor de onderhoudsbeurt, bij Midas nieuwe remschijven plaatsen.
En wat gebeurde? Natuurlijk werden de nieuwe remmen tijdens het onderhoud vervangen door nieuwe. Toen ik de garagist daarover aansprak zei die gewoon dat hij verplicht was te doen wat in het boekje stond.
Jos P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01.06.2009, 12:56   #16 (permalink)
Breedband Surfer

BeBoP's Avatar

Er zijn nog meer garage bedrijven die zaken doen waarvan je haar recht komt:

YouTube - Audi A3 Sportback gets moved "DIEGEM 19-5-2009"

het zal maar u auto zijn

Great minds discuss ideas;
Average minds discuss events;
Small minds discuss people.
---------Eleanor Roosevelt----------
BeBoP is offline   Met citaat antwoorden