Zita home | spelletjes | tv-gids | filmpjes | nieuws | weerbericht

Ga Terug   Zita Forums > A c t u a > Actua

Meest gelezen op zita.be

Antwoord

Onderwerpopties
Oud 18.04.2012, 16:24   #1
dementius
Breedband Surfer

dementius's Avatar

Weg met het profitariaat!

Hierover zijn velen het met me eens: het moet gedaan zijn met de OCMW-ondersteuning van werkschuwe landgenoten. Zeker als ze Franssprekend zijn (hoewel mijn reserves daar opspelen).
Als we het hebben over buitenlanders, dan is het hek helemaal van de dam: Bulgaren die in eigen land zeven maanden bak krijgen wegens het stelen van een gsm, en vernemen dat het bij ons niet wordt bestraft. Het beloofde land! Gevonden vreten voor Vlaamse fundamentalisten.
Ondertussen ontsnapt, ik noem maar wat, het pensioen van Pierre Richard (voormalig Dexiatopman), à €583.000 aan de aandacht. Iemand voor wiens escapades wij met zijn allen, ook de pasgeborenen, voor zowat €5.200 in de schuld staan, en uiteindelijk zullen betalen, als de Dexiadeal mislukt. En de kans daarop is angstwekkend groot.
Geen woord zullen jullie van mij horen over Arco, wat ons zowat €300 per persoon zal kosten.
Leg het maar bij de rest, en zoek maar verder naar de kleine oplichters.

...en binst da 's Hem een totte gaf,
schuddege ze mee heur gat!
dementius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19.04.2012, 16:24   #2
zkw
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door dementius Bekijk Bericht
Hierover zijn velen het met me eens: het moet gedaan zijn met de OCMW-ondersteuning van werkschuwe landgenoten. Zeker als ze Franssprekend zijn (hoewel mijn reserves daar opspelen).
Als we het hebben over buitenlanders, dan is het hek helemaal van de dam: Bulgaren die in eigen land zeven maanden bak krijgen wegens het stelen van een gsm, en vernemen dat het bij ons niet wordt bestraft. Het beloofde land! Gevonden vreten voor Vlaamse fundamentalisten.
Ondertussen ontsnapt, ik noem maar wat, het pensioen van Pierre Richard (voormalig Dexiatopman), à €583.000 aan de aandacht. Iemand voor wiens escapades wij met zijn allen, ook de pasgeborenen, voor zowat €5.200 in de schuld staan, en uiteindelijk zullen betalen, als de Dexiadeal mislukt. En de kans daarop is angstwekkend groot.
Geen woord zullen jullie van mij horen over Arco, wat ons zowat €300 per persoon zal kosten.
Leg het maar bij de rest, en zoek maar verder naar de kleine oplichters.
@dementius
Bonuspensioen Pierre Richard

In 2004 besliste de Raad van Bestuur, op voordracht van het remuneratiecomité, een aanvullend pensioenfonds te stichten voor toenmalig CEO Pierre Richard. Sinds zijn pensionering op 1 januari 2006 ontvangt Richard daardoor gedurende 20 jaar een supplement van 600.000 euro per jaar bovenop zijn wettelijk pensioen
komt van wikipedia

HOOP DOET LEVEN
zkw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20.04.2012, 10:11   #3
lisala
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door zkw Bekijk Bericht
@dementius
Bonuspensioen Pierre Richard

In 2004 besliste de Raad van Bestuur, op voordracht van het remuneratiecomité, een aanvullend pensioenfonds te stichten voor toenmalig CEO Pierre Richard. Sinds zijn pensionering op 1 januari 2006 ontvangt Richard daardoor gedurende 20 jaar een supplement van 600.000 euro per jaar bovenop zijn wettelijk pensioen
komt van wikipedia
En wààr waren de zogenaamde controleurs van de politieke partijen toen zoiets beslist werd?
Ik veronderstel dat ze zwegen omdat ze zelf betaald werden.
lisala is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20.04.2012, 10:29   #4
waarom
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door lisala Bekijk Bericht
En wààr waren de zogenaamde controleurs van de politieke partijen toen zoiets beslist werd?
Ik veronderstel dat ze zwegen omdat ze zelf betaald werden.
lisala wat ik hier aan deze discussie raar vind is dat niemand het in zijn hoofd haalt om eindelijk eens te zeggen dat men bij wet het roken kan verbieden ,dat men bij wet het verkopen van bier kan verbieden, men kan bij wet dus alles verbieden WAAROM dit dan NIET ,het ligt gewoon voor het grijpen , de vraag is natuurlijk wie zijn de vrienden allemaal van zulke heerschappen met uit-treed-bedragen die een gewoon werkman of zelfs geen minister nog op geen honderd jaar kan halen ????? en waar zit die ferme rode minister nu ---bang zijn eigen uit-treed-vergoedingen te verliezen -- ik ben eens benieuwd
wat denkt u
waarom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20.04.2012, 10:42   #5
Husaktmuki
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door waarom Bekijk Bericht
lisala wat ik hier aan deze discussie raar vind is dat niemand het in zijn hoofd haalt om eindelijk eens te zeggen dat men bij wet het roken kan verbieden ,dat men bij wet het verkopen van bier kan verbieden, men kan bij wet dus alles verbieden WAAROM dit dan NIET ,het ligt gewoon voor het grijpen , de vraag is natuurlijk wie zijn de vrienden allemaal van zulke heerschappen met uit-treed-bedragen die een gewoon werkman of zelfs geen minister nog op geen honderd jaar kan halen ????? en waar zit die ferme rode minister nu ---bang zijn eigen uit-treed-vergoedingen te verliezen -- ik ben eens benieuwd
wat denkt u
Tuurlijk is dat zo. Wie zijn juist degene die iemand met de vingers wijzen dat iemand na zijn uren wat drinkgeld bij verdient en dan zegt dat zij de grote dieven zijn i.v.m. "fiscale fraude" ??

Berlusconi in Italië is er vaak van beschuldigt dat hij de wetten maakte of bij maakte zodat hij bijn zijn feiten buiten schot bleef.

Wel hier zijn die wetten er al of ze ontbreken gewoon. En om toch wat bekend te blijven maken ze inderdaad wetten om bier of sigeretten te verkopen aan miderjarigen ja. Zo vallen ze op zonder hun eigen te schaden.
Husaktmuki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20.04.2012, 13:34   #6
madmir
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door Husaktmuki Bekijk Bericht
Tuurlijk is dat zo. Wie zijn juist degene die iemand met de vingers wijzen dat iemand na zijn uren wat drinkgeld bij verdient en dan zegt dat zij de grote dieven zijn i.v.m. "fiscale fraude" ??

Berlusconi in Italië is er vaak van beschuldigt dat hij de wetten maakte of bij maakte zodat hij bijn zijn feiten buiten schot bleef.

Wel hier zijn die wetten er al of ze ontbreken gewoon. En om toch wat bekend te blijven maken ze inderdaad wetten om bier of sigeretten te verkopen aan miderjarigen ja. Zo vallen ze op zonder hun eigen te schaden.
Gelukkig zijn er toch al 17000 leeglopers die proberen te studeren via een leefloon. Hoewel je zou hier ook 81 miljoen kunnen besparen. Of toch bijna de helft, want 4 op de 10 zit nog in het middelbaar.
Er is gelukkig ook goed nieuws, de gemiddelde Belg is rijker dan ooit.
Maar hoe langer hoe minder bereid om te delen ?

I can resist everything, except temptation (Oscar Wilde)
madmir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20.04.2012, 15:11   #7
dementius
Breedband Surfer

dementius's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door madmir Bekijk Bericht
Gelukkig zijn er toch al 17000 leeglopers die proberen te studeren via een leefloon. Hoewel je zou hier ook 81 miljoen kunnen besparen. Of toch bijna de helft, want 4 op de 10 zit nog in het middelbaar.
Anderzijds heb ik ook mijn bedenkingen bij het heldenverhaal van die kleine uit 'De Morgen'.
Dat is achttien, dat woont 'zelfstandig', en dat gaat naar het OCMW.
En, hoera: dat gaat op eigen benen het diploma proberen te behalen.
Op eigen benen?
Als haar ouders binnen de bevoegdheidszone van een verkeerd OCMW leven, zullen zij de kosten mogen terugbetalen.
En niet alle ouders van kinderen die de ouderlijke macht onverdraaglijk vinden, zijn onmenselijke creaturen.

Oud 20.04.2012, 15:28   #8
madmir
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door dementius Bekijk Bericht
Anderzijds heb ik ook mijn bedenkingen bij het heldenverhaal van die kleine uit 'De Morgen'.
Dat is achttien, dat woont 'zelfstandig', en dat gaat naar het OCMW.
En, hoera: dat gaat op eigen benen het diploma proberen te behalen.
Op eigen benen?
Als haar ouders binnen de bevoegdheidszone van een verkeerd OCMW leven, zullen zij de kosten mogen terugbetalen.
En niet alle ouders van kinderen die de ouderlijke macht onverdraaglijk vinden, zijn onmenselijke creaturen.
Ik weet toevallig waarover je het hebt, over onderhoudsplicht, leuk als je ouders zelf keien zijn die niet te stropen vallen.
Terecht stel je een aantal van die OCMW-tussenkomsten in vraag, maar die schamele 81 miljoen stellen niets voor om de sociale ongelijkheid in het onderwijs weg te werken.
Wellicht zit er binnen die 17000 wel een aantal zaken met een reukje aan, maar niet genoeg om de kern van de zaak te verbloemen.

Oud 21.04.2012, 18:47   #9
lisala
Breedband Surfer

Citaat:
Het is in de eerste plaats de taak van de ouders om, zoals de overgrote meerderheid van de àndere ouders, in het onderhoud van hun kinderen te voorzien, hun studies te betalen en hen een goede opvoeding te geven.
Het ware wellicht nuttig om de in gebreke blijvende ouders eens een en ander aan hun verstand te brengen.

Er zijn heel wat ouders die zonder veel moeite hun kinderen kunnen onderhouden, maar die uit hebzucht dat niet willen doen.

Het kan ook niet dat jongeren een leefloon krijgen omdat ze liever alleen wonen om zich niet aan de huisregels van hun ouders te moeten houden!

En de gemiddelde Belg die steeds rijker wordt??? Ik ken er geen. De gemiddelde Belg verarmt terwijl hij spaart!
Normaal dat hij hoe langer hoe minder bereid is om te delen. Hij denkt: laat de naderen doen zoals ik om in deze crisistijd te overleven!
Oud 22.04.2012, 12:57   #10
madmir
Breedband Surfer

Citaat:
Het is in de eerste plaats de taak van de ouders om, zoals de overgrote meerderheid van de àndere ouders, in het onderhoud van hun kinderen te voorzien, hun studies te betalen en hen een goede opvoeding te geven.
Het ware wellicht nuttig om de in gebreke blijvende ouders eens een en ander aan hun verstand te brengen.

Er zijn heel wat ouders die zonder veel moeite hun kinderen kunnen onderhouden, maar die uit hebzucht dat niet willen doen.

Het kan ook niet dat jongeren een leefloon krijgen omdat ze liever alleen wonen om zich niet aan de huisregels van hun ouders te moeten houden!

En de gemiddelde Belg die steeds rijker wordt??? Ik ken er geen. De gemiddelde Belg verarmt terwijl hij spaart!
Normaal dat hij hoe langer hoe minder bereid is om te delen. Hij denkt: laat de naderen doen zoals ik om in deze crisistijd te overleven!
Jij krijgt minder interest op je spaargeld ? Vraag je eens af waarom ? Als je bank tegen 1% kan lenen bij de ECB, waarom zouden ze jou meer betalen ?

Oud 22.04.2012, 13:43   #11
lisala
Breedband Surfer

Citaat:
Jij krijgt minder interest op je spaargeld ? Vraag je eens af waarom ? Als je bank tegen 1% kan lenen bij de ECB, waarom zouden ze jou meer betalen ?
Inderdaad!
Het is zoals mijn grootmoeder altijd zei: "De slimmen leven met (=ten koste van) de dommen.
De banken zijn slim en ik, en mijn soortgenoten, zijn de dommen!

Wij hebben allemaal vele vele jaren boven onze stand geleefd en vakbonden en regeringen hebben vele vele jaren voor cadeaus gezorgd betaald met geleend geld.
Nu krijgen we de rekening gepresenteerd.
En de slimmen laten de dommen betalen.

Waar is de tijd dat Mieke Vogels op de TV eiste dat de gehandicapten het RECHT hadden om NIET in tehuizen te wonen maar het recht hadden in een private voor hen geschikte woning te wonen en, natuurlijk, ieder met 24 u op 24 u een hulp! Allemaal op kosten van de Staat.
Oud 22.04.2012, 14:03   #12
madmir
Breedband Surfer

Citaat:
Inderdaad!
Het is zoals mijn grootmoeder altijd zei: "De slimmen leven met (=ten koste van) de dommen.
De banken zijn slim en ik, en mijn soortgenoten, zijn de dommen!

Wij hebben allemaal vele vele jaren boven onze stand geleefd en vakbonden en regeringen hebben vele vele jaren voor cadeaus gezorgd betaald met geleend geld.
Nu krijgen we de rekening gepresenteerd.
En de slimmen laten de dommen betalen.

Waar is de tijd dat Mieke Vogels op de TV eiste dat de gehandicapten het RECHT hadden om NIET in tehuizen te wonen maar het recht hadden in een private voor hen geschikte woning te wonen en, natuurlijk, ieder met 24 u op 24 u een hulp! Allemaal op kosten van de Staat.
Nog beter, nu zullen het de voorstellen van Mieke Vogels zijn, die er overigens nooit gekomen zijn en die bijgevolg niet zwaar gewogen hebben op het budget, maar toch een verwerpelijke mentaliteit illustreerden.
Meer scholen, meer kinderopvang ? Waarom ? Ik heb geen kinderen.
Het zal wellicht weer boter aan de galg zijn, maar een samenleving betekent meer dan alleen je eigenbelang inzien.

Oud 22.04.2012, 15:43   #13
benny1
Breedband Surfer

benny1's Avatar

Welstellend anders:

Citaat:
... maar een samenleving betekent meer dan alleen je eigenbelang inzien.
Had welstellend rood -o.a. Di Rupo, Vande Lanotte en De Leeuw- dat eerder geweten, België had er heel anders uitgezien.
benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2012, 15:55   #14
madmir
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door benny1 Bekijk Bericht
Had welstellend rood -o.a. Di Rupo, Vande Lanotte en De Leeuw- dat eerder geweten, België had er heel anders uitgezien.
En ik maar ernstig blijven.

Oud 22.04.2012, 18:55   #15
nomanslander
Restricted user

Citaat:
Ondertussen ontsnapt, ik noem maar wat, het pensioen van Pierre Richard (voormalig Dexiatopman), à €583.000 aan de aandacht. Iemand voor wiens escapades wij met zijn allen, ook de pasgeborenen, voor zowat €5.200 in de schuld staan,
U wilde zo graag van de Katholieke Kerk af, maar van de erfzonde zult U niet zo gemakkelijk afgeraken, al wordt ze U nu opgedrongen door de staat.

Laatst aangepast door Cheyenne : 22.04.2012 om 19:24.

Indien ik U zeg eerst links en rechts te kijken voor U de straat oversteekt, maar het zelf niet doe, doe dan toch maar wat ik zeg, en niet wat ik doe.

"Het is verschrikkelijk om te zien hoe weinig politici er worden opgehangen".
--G.K. Chesteron, The Cleveland Press (1 maart 1921)

"Wie heeft het licht uitgedaan ?"
Iemand op zijn sterfbed, ik weet niet meer wie.
nomanslander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29.04.2012, 23:27   #16
Ariel Bianco
Restricted user

Ariel Bianco's Avatar

Wat is het profitariaat?
Ariel Bianco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30.04.2012, 14:03   #17
dementius
Breedband Surfer

dementius's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Ariel Bianco Bekijk Bericht
Wat is het profitariaat?
Daarover verschillen de meningen te gronde.
Quickie heeft het over zij die zowel werklozen- als OCMW-steun genieten, waarin ik hem bijtreed, als hij tenminste zijn definitie niet daartoe beperkt.
Ik heb het ook over wie via belastingontduiking of -ontwijking ons besteelt, en onze belastingrekening daardoor de hoogte in jaagt.
Als iedereen zijn rechtmatige belastingen betaalde, dan zag je onze aanslag dalen.
En dan heb ik het niet alleen over de multinationals.
Kijk naar het voorschrift van je dokter: 'Bvba dokter si en la': de sukkel heeft zelfs geen eigen kleren; die worden betaald door de firma. Allemaal wettelijk, hoor. En dan nog aanspraak maken, wegens hun te laag inkomen, op studiebeurzen, aftrek op de aankoop van de Audi, de verzekering, en de benzine.
Anderzijds wordt iedereen die als zelfstandige het spel eerlijk wil spelen beschouwd als een fraudeur: die wordt dus te veel belast. Tja, dan weet je het als zelfstandige ook wel, zeker?
Even terzijde: een of andere forumpaljas had het ook over de loonkost. Waarbij hij gemakshalve vergat de productiviteit af te wegen tegenover die loonkost. Dan komt België er niet zó slecht uit. Wat wordt geïllustreerd door het feit dat die firma's toch maar liever hier blijven.

Antwoord

Onderwerpopties

Berichting Regels