|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
#1 |
|
Restricted user
|
Spooksteden in Afrika en in China
China bouwt en bouwt en bouwt... er komt geen einde aan de Chinese bouwwoede. Ze planten enorm uitgebreide steden neer in het midden van nergens, om't zo te zeggen, waar geen kat komt wonen (ook om't zo te zeggen natuurlijk).
Maar niet enkel in China. Ook in Afrika. Er staat nu een spliksplinternieuwe stad in Angola die nogal leeg staat : Nova Cidade de Kilamba is een residentiële stad van 750 appartementsgebouwen (allemaal voor sociale huisvesting) van 8 verdiepingen, een dozijn scholen en meer dan 100 winkels. Er kan gewoon bijna niemand komen wonen. Niet veel Angolezen kunnen zich een woning daar permitteren, daarvoor zijn de lonen te laag.... http://www.businessinsider.com/chine...-angola-2012-7 Waar lijkt zoiets op ? Wat kan het idee hierachter zijn ? |
|
Indien ik U zeg eerst links en rechts te kijken voor U de straat oversteekt, maar het zelf niet doe, doe dan toch maar wat ik zeg, en niet wat ik doe.
"Het is verschrikkelijk om te zien hoe weinig politici er worden opgehangen". --G.K. Chesteron, The Cleveland Press (1 maart 1921) "Wie heeft het licht uitgedaan ?" Iemand op zijn sterfbed, ik weet niet meer wie. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Breedband Surfer
|
Niet alleen bovengronds en niet alleen in die landen ...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Restricted user
|
Is er weer iets aan de hand met deze topic ?
Het lijkt niemand z'n kouwe kleren te kunnen raken. |
|
Indien ik U zeg eerst links en rechts te kijken voor U de straat oversteekt, maar het zelf niet doe, doe dan toch maar wat ik zeg, en niet wat ik doe.
"Het is verschrikkelijk om te zien hoe weinig politici er worden opgehangen". --G.K. Chesteron, The Cleveland Press (1 maart 1921) "Wie heeft het licht uitgedaan ?" Iemand op zijn sterfbed, ik weet niet meer wie. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Breedband Surfer
|
Is daar werkgelegenheid in de streek?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Restricted user
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
neen, ik ga daat niet werken. Ik heb HIER gewerkt en ben nu met pensioen. In China wordt enorm veel gebouwd om de ommuurde mierenhopen kleine huisjes te vervangen, waar de mensen zich 's morgens buiten wassen voor hun huisje. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
Die Chinezen, bouwen zelfs in Afrika huizen, om die hutjes te vervangen. Als dat geen goede mensen zijn, noch katholiek, noch islamiet, wat anders dan ons missionarissen met hun zilverpapier en knikkende negertjes op de toonbank van de lokale middenstand. Of net niet. |
|
|
I can resist everything, except temptation (Oscar Wilde)
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Breedband Surfer
|
Spanje, Ierland, de Verenigde Staten, ... niet vergeten , die kennen ook al spooksteden een dorpen, bijna zo erg als in China ... overal waar de democratie buiten spel gezet wordt door het grote kapitaal of ondemocratische overheden en waar men denkt van boven de groei te kunnen sturen ipv op organische wijze bijna de dingen vanuit een brede basis te laten groeien zie je zulke wantoestanden.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Restricted user
|
Citaat:
|
|
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
Het is geen stad, omdat er geen mensen in wonen. De winkels zijn leeg, zonder personeel, scholen zijn leeg, geen leerlingen noch leraren. Er is geen werk. Om die redenen komen er ook geen mensen wonen. Het is een omgekeerd sneeuwbal-effect. Omdat er niets te doen is blijven er mensen weg, en omdat er mensen wegblijven, komt er nog minder volk naar kijken, enzovoorts. Neen, de echte reden is omdat er geen enkel basketbalpleintje te bespeuren is in die so called stad... ik zou er ook niet gaan wonen. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Breedband Surfer
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Restricted user
|
Waarom zou ik ?
Sommigen hier schijnen nog steeds niet begrepen te hebben dat het doel van een forum is het uitwisselen van ideeën. Indien zuivere en simpele informatie is wat ik nodig heb, zal ik het wel opzoeken. Indien ik eerder aan iemand anders de raad gaf het op te zoeken met Google, dan was het omdat die persoon WEL uit was op informatie en ikzelf, in tegenstelling tot bepaalde, niet nader genoemde forumpersonages, niet poog mij te profileren als expert-al-dan-niet-ter-zake. |
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Breedband Surfer
|
En toch blijf ik erbij dat een basketbalpleintje zou helpen...
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Breedband Surfer
|
Kan niet anders dan dat de Chinezen daar binnenkort een kolonie gaan beginnen, of een invasie. Hun infrafrastructuur staat er in elk geval al.
|
|
|
|