Zita home | spelletjes | tv-gids | filmpjes | nieuws | weerbericht

Ga Terug   Zita Forums > Samenleving > Lifestyle

Meest gelezen op zita.be

Antwoord

Onderwerpopties
Oud 22.04.2009, 01:44   #1
Bertondernemer
Breedband Surfer

stel...stopzetting hoofdberoep (zelfstandige) binnen 1ste jaar?

Ik ga binnenkort een grote stap doen richting zelfstandige in hoofdbroep, en wil nog het een en ander weten. Ik heb natuurlijk een beetje schrik om in een val te lopen, door al die verhalen over zelfstandigen in armoede.

Worst case scenario's.

1. Als ik als zelfstandige in hoofdberoep begin en 3 maanden later wil ik stoppen wegens geen klanten en dus geen inkomsten. Kan ik dat zomaar doen en heb ik dan nog recht op stempelgeld?

2. Een andere scenario. Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en na 3 maanden wil ik naar zelfstandige in bijberoep overstappen omdat er te weinig klanten zijn. Kan dit ook gemakkelijk?

3. Kan ik als zelfstandige in hoofdberoep via interim gaan werken, omdat mijn inkomsten (nog) te laag zijn?

Dank bij voorbaat
Bertondernemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 05:59   #2
nomen nescio
Breedband Surfer

Citaat:
1. Als ik als zelfstandige in hoofdberoep begin en 3 maanden later wil ik stoppen wegens geen klanten en dus geen inkomsten. Kan ik dat zomaar doen en heb ik dan nog recht op stempelgeld?
-> een zelfstandige activiteit kan men altjd stoppen (kosten!).
-> stempelen voor zelfstandigen bestaat niet.

Citaat:
2. Een andere scenario. Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en na 3 maanden wil ik naar zelfstandige in bijberoep overstappen omdat er te weinig klanten zijn. Kan dit ook gemakkelijk?
-> weet ik niet.

Citaat:
3. Kan ik als zelfstandige in hoofdberoep via interim gaan werken, omdat mijn inkomsten (nog) te laag zijn?
-> natuurlijk. (kosten van zelfstandige!).
nomen nescio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 08:28   #3
BeneForever
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door nomen nescio Bekijk Bericht
E,n als je pakweg 10 jaar gewerkt hebt, je probeert een jaar zelfstandige te zijn... dan heb je toch wel recht zeker op stempelgeld... of niet?

In dit verhaal vraag ik me af of men niet beter start in bijberoep, daar men nog geen zicht heeft op klanten...
BeneForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 18:48   #4
Bertondernemer
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door nomen nescio Bekijk Bericht

-> weet ik niet.

-> natuurlijk. (kosten van zelfstandige!).
Wat bedoel je eigenlijk met 'kosten van zelfstandige'? Betekent het dat ik als zelfstandige extra moet afdragen op de zelfstandige activiteit?

Dat van niet kunnen stempelen als het misloopt is wel iets dat mij momenteel zorgen baart.
Oud 22.04.2009, 18:53   #5
Bertondernemer
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door Outro Bekijk Bericht
E,n als je pakweg 10 jaar gewerkt hebt, je probeert een jaar zelfstandige te zijn... dan heb je toch wel recht zeker op stempelgeld... of niet?

In dit verhaal vraag ik me af of men niet beter start in bijberoep, daar men nog geen zicht heeft op klanten...
Om in bijberoep te gaan, heb ik een deeltijdse job nodig die ik ook kan behouden. Via interim krijgt men maximum weekcontracten, en dus ook niet ideaal. Maar in bijberoep brengt minder zorgen met zich mee. Als je dan binnen het jaar stopt doet men niet moeilijk.
Oud 22.04.2009, 19:58   #6
£ysdexie
Breedband Surfer

£ysdexie's Avatar

Ik denk dat je beter eerst klanten zoekt vooraleer de stap te zetten, maar dat zal wel aan mij liggen zeker ?

De wereld draait door ...
£ysdexie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 22:16   #7
Bertondernemer
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door £ysdexie Bekijk Bericht
Ik denk dat je beter eerst klanten zoekt vooraleer de stap te zetten, maar dat zal wel aan mij liggen zeker ?
Zonder bedrijf wil men nog geen samenwerking aangaan. Ik heb contact met bedrijven die interesse tonen, alle informatie krijgen, en dan hoor je niets meer. Ze weten dat het bedrijf nog niet bestaat, en het is dan gokken of ze later toch klant gaan worden.
Antwoord

Onderwerpopties

Berichting Regels