Zita home | spelletjes | tv-gids | filmpjes | nieuws | weerbericht

Ga Terug   Zita Forums > Samenleving > Lifestyle

Meest gelezen op zita.be

Antwoord

Onderwerpopties
Oud 22.04.2009, 01:44   #1
Bertondernemer
Breedband Surfer

stel...stopzetting hoofdberoep (zelfstandige) binnen 1ste jaar?

Ik ga binnenkort een grote stap doen richting zelfstandige in hoofdbroep, en wil nog het een en ander weten. Ik heb natuurlijk een beetje schrik om in een val te lopen, door al die verhalen over zelfstandigen in armoede.

Worst case scenario's.

1. Als ik als zelfstandige in hoofdberoep begin en 3 maanden later wil ik stoppen wegens geen klanten en dus geen inkomsten. Kan ik dat zomaar doen en heb ik dan nog recht op stempelgeld?

2. Een andere scenario. Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en na 3 maanden wil ik naar zelfstandige in bijberoep overstappen omdat er te weinig klanten zijn. Kan dit ook gemakkelijk?

3. Kan ik als zelfstandige in hoofdberoep via interim gaan werken, omdat mijn inkomsten (nog) te laag zijn?

Dank bij voorbaat
Bertondernemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 05:59   #2
nomen nescio
Breedband Surfer

Citaat:
1. Als ik als zelfstandige in hoofdberoep begin en 3 maanden later wil ik stoppen wegens geen klanten en dus geen inkomsten. Kan ik dat zomaar doen en heb ik dan nog recht op stempelgeld?
-> een zelfstandige activiteit kan men altjd stoppen (kosten!).
-> stempelen voor zelfstandigen bestaat niet.

Citaat:
2. Een andere scenario. Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en na 3 maanden wil ik naar zelfstandige in bijberoep overstappen omdat er te weinig klanten zijn. Kan dit ook gemakkelijk?
-> weet ik niet.

Citaat:
3. Kan ik als zelfstandige in hoofdberoep via interim gaan werken, omdat mijn inkomsten (nog) te laag zijn?
-> natuurlijk. (kosten van zelfstandige!).
nomen nescio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22.04.2009, 08:28   #3
BeneForever
Breedband Surfer

Citaat:
Origineel gepost door nomen nescio Bekijk Bericht