|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
#1 |
|
Breedband Surfer
|
stel...stopzetting hoofdberoep (zelfstandige) binnen 1ste jaar?
Ik ga binnenkort een grote stap doen richting zelfstandige in hoofdbroep, en wil nog het een en ander weten. Ik heb natuurlijk een beetje schrik om in een val te lopen, door al die verhalen over zelfstandigen in armoede.
![]() Worst case scenario's. 1. Als ik als zelfstandige in hoofdberoep begin en 3 maanden later wil ik stoppen wegens geen klanten en dus geen inkomsten. Kan ik dat zomaar doen en heb ik dan nog recht op stempelgeld? 2. Een andere scenario. Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en na 3 maanden wil ik naar zelfstandige in bijberoep overstappen omdat er te weinig klanten zijn. Kan dit ook gemakkelijk? 3. Kan ik als zelfstandige in hoofdberoep via interim gaan werken, omdat mijn inkomsten (nog) te laag zijn? Dank bij voorbaat |
|
|
|
|
|
#2 | |||
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
-> stempelen voor zelfstandigen bestaat niet. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
In dit verhaal vraag ik me af of men niet beter start in bijberoep, daar men nog geen zicht heeft op klanten... |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Breedband Surfer
|
Citaat:
Dat van niet kunnen stempelen als het misloopt is wel iets dat mij momenteel zorgen baart. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Breedband Surfer
|
Om in bijberoep te gaan, heb ik een deeltijdse job nodig die ik ook kan behouden. Via interim krijgt men maximum weekcontracten, en dus ook niet ideaal. Maar in bijberoep brengt minder zorgen met zich mee. Als je dan binnen het jaar stopt doet men niet moeilijk.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Breedband Surfer
|
Ik denk dat je beter eerst klanten zoekt vooraleer de stap te zetten, maar dat zal wel aan mij liggen zeker ?
|
|
De wereld draait door ...
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Breedband Surfer
|
Zonder bedrijf wil men nog geen samenwerking aangaan. Ik heb contact met bedrijven die interesse tonen, alle informatie krijgen, en dan hoor je niets meer. Ze weten dat het bedrijf nog niet bestaat, en het is dan gokken of ze later toch klant gaan worden.
|
|
|
|